søndag 19. april 2009

Tutorial #1 - Krakelering med embossing

1: Du trenger: Bilde, varmepistol, klar embossing, embossing pute (her: perfect medium) og en fryser.
You'll need: Image, heat gun, clear embossing, embossing pad and a freezer.


2: Dekk hele bildet meg embossing puten.
Cover the whole image with the embossing pad.


3: Dekk bildet rikelig med klar embossing pulver.
Cover the image with clear embossing powder.


4: Rist forsiktig av overflødig pulver.
Shake of powder carefully.



5: Smelt embossing pulveret med varmepistolen.
Melt the embossing powder with the heat gun.


6: Når bildet er avkjølt gjentar man trinn 2 til 5, til overflaten blir helt glatt. Ca 3-4 ganger.
When the image is cool, you repeat step 2 to5 until the image is smooth. About 3-4 times.


7: Etter å ha ligget i fryseren ca 20 minutter tar du bildet ut og knekker det.
After about 20 minutes it the freezer you can crack the image.

8: Resultatet.
The result.

9: Et ferdig kort
A finish card



Jeg vet ikke helt hvem jeg fikk ideen fra, men her er noen andre blogger som også har brukt samme teknikk:
Stempelglede
Papirrommet

3 kommentarer:

Riet sa...

waht a beautiful card Carina,l love the stamp and colours.

hugs Riet.x

Kine sa...

Kjempeflott kort og tutorial Carina. Du begynne å bli skikkelig proff no :-)Eg blir heilt sjuk når eg ser alt det fine so går an å lage. Korleis får folk da til??
Tenkte eg sku ha meg ei økt på scrapperommet no snart. Blir spennande å sjå om eg får til nåke ;-)

Klem!

Lisas hjem og skatter sa...

utrolig kult :) du er bare kjempeflink! supert at du lærer bort dine teknikker :)
Klem Lisa

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin